Saab 9-5 ARC -06 Baksätesvärme

Köpte in en sätesvärmare ifrån Biltema istället för att göra en själv som jag gjorde till 9000 Vector.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Bilkladsel/Varmesits-2000033358/
Delade den i 2 delar (finns en skarv i mitten) och som passade perfekt i sittdynorna.
Kontakt under sätet.













Kompletterad den delade sätesvärmaren med en termistor som extra övervak./kontroll.
Sedan måste något vara orginal så jag kostade på mig en orginal Heatknapp.Det enda orginal i detta bygget.
http://webshop.saabparts.com/900-9-3/esystem-9003/stolsvarme-reglage3
(fast man hittar den inte under 9-5 när man letar...)
Men den skarpögde ser att den inte är monterad på orginalplatsen.
Kopplade in reostat belysning och ström ifrån cigg.uttaget + reläet för baksätesvärmen.
(ändra 50k till 5-10k för stabilare relä styrning)
 











Arduino kortet placerade jag framme vid ACC panelen (de ska kopplas in mer på det kortet)
Och den värmer i 30 min vid aktivering och avbryter när den blivit varm och värmer om den kallnar
under dom 30min. Som det nu är kopplat så slocknar indikerings lampan när den temp.reglerar men
men det kan man stå ut med.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar