Xenonkonvertering

Nu till vintermörkret kändes det som att det var tillslut dags med en Xenon konvertering.
H1R lampor med 4300K och 35 Watt (E-godkända) som man förhoppningsvis kan glida igenom besiktningen med....
Fungerade bra om man inte slarvade med en kabelsko infästning som lossnade efter endag och släckte en lampa. Sedan kan jag rekommendera att inte byta reflektor när det är kallt.
Torra och gamla plastfästen håller inte i kyla , körde med värmepistol för att inte alla delar skulle paja.
Tur man har reservdelsbil att plocka ifrån...
Så här blev resultatet Xenon vs. Halogen
och drivdonen satte jag under lampan (hoppas dom klarar spolarvätska ifrån strålkastartorkarna...

Uppdatering 2014-12:
Hade något glapp på ena sidan så bytte plats
på ballasterna.  Gjorde samtidigt en hängränna av en plastflaska som jag skar sönder och monterade under torkararmens axel så att vattnet rinner ner bakom kofångaren.
Det små strular med lamporna så nu har Halogen lamporna monterats igen. Man märker verkligen av  skillnaden nu när man blivit bortskämd med Xenon ljuset.

3 kommentarer:

  1. Upplevde dom det som att någon mötande blinkade på dig för att det kanske bländade? Tänkte med tanke på att xenonkonvertering i strålkastare som bryter ljuset i glaset brukar blända rätt bra och ha en massa stickljus om man inte ställer ner ljuset totalt typ..

    SvaraRadera
  2. Jag valde H1R för att få mindre stickljus och har inte fått några arga blinkningar.
    Men jag har haft strul med lamporna så det har mest blivit Halogen den sista tiden.

    SvaraRadera
  3. Kan ju komma med bekräftelse på att det inte bländar märkbart av att köra med H1R xenonlampor i halvljuset på en Saab 9000-96a. Har kört med det i över en månad utan en enda blinkning än tänkte efter fjärde blinkningen byter jag tillbaka till halogen igen. och jag har inte rört inställningarna för strålkastarna alls heller.

    SvaraRadera