SID text Canbus Del 2

Nu har Canbus kortet fått 3 kopplingar till mitt andra kort som gör att om något förändras
på den så som Halvljus automatiken , AQS sensorn + SID pling när den aktiveras eller Baksätesvärmen så visas det i SIDen.
Tyvärr så har jag inte hittat å,ä,ö har provat en massa Hex värden men Saab verkar inte använt
den utökade ASCII standarden. Hittade en massa pilar och klocksymboler bara.
 


Sedan så tar Canbus kortet och läser av Inne temperaturen och Kylvätske temp.
Man skulle kunna visa något annat , försökt leta efter batterspänningen som jag saknar ifrån 9000.
Presenterar det ihop med tid och datum. (Som jag ställde in med orginal stereon.
behövde bara koppla 12 volt, jord och GMLAN1 för att sedan ställa in tid och datum.
Nästa gång får jag försöka sniffa trafiken.)
Den informationen visas när man trycker på CLR knappen på rattknapparna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar